Link to the project "Milagros y Flores Cuánticas, Lima"
Miracle and Quantumflowers
Interactive Light & Sound Installation
Fundación Telefónica Lima, Perú
Curator: Sean Cubitt
http://seancubitt.blogspot.ch/2013/05/arte-y-optica.html
Art and optics in the 21st century: art at the speed of light.
But light has been travelling such a long time. The light of an older sun illuminates old photographs. The light that travels across fibre optic telecommunication networks seems instant, but in reality switches, glitches, delays and detours interrupt and interfere in the travel of light. Light is not only our servant: it lives and breathes with its own life, and travels in its own good time, gathering in our eyes, dispersing through our cities, scattering across our landscapes. From burning branches in the depths of neolithic caves to laser displays in the great cities, light has illuminated every human act since first we walked on two feet. To celebrate, to enquire, and to enter into a new dialogue with light ? that is the challenge taken up by the artists drawn together around this exhibition . . .
like Fireflies to a LED. . .
Fotografía: Ada Quintana
Francesco Mariotti wurde 1943 in Bern in der Schweiz geboren und wuchs von 1953 bis 1961 in Lima in Peru auf. Er studierte von 1965 bis 1966 an der École des Beaux Arts in Paris und von 1966 bis 1969 an der Hochschule für bildende Künste in Hamburg. Von 1977 bis 1978 war Mariotti Dozent an der Kunsthochschule in Lima und betreute bis zum Jahr 1980 zahlreiche Projekte von Kunst und Kultur in Peru. Von 1982 bis 1987 war er Generalsekretär des Video Art Festivals von Locarno. Die Kunst von Francesco Mariotti hat einen sowohl intellektuellen, als auch poetisch-ästhetischen und politischen Anspruch. Obwohl das Erscheinungsbild seines Werkes eher technischer Natur ist, tragen seine Objekte und Installationen so poetische Namen wie: Stella Nera, Superlucciola, Canto quántico, Sacramora oder El Jardin Híbrido. Seine ersten Einzelausstellungen hatte er in der Galerie Stummer + Hubschmid in Zürich. Im Jahr 1968 arbeitete er erstmals mit Klaus Geldmacher zusammen, mit einer gemeinsamen Licht-Ton-und Bewegungs-Installation waren sie in diesem Jahr auf der 4. documenta in Kassel vertreten. Die Zusammenarbeit wurde zu verschiedenen Zeitpunkten wiederholt.